fredag, oktober 31, 2008

Köpstopp - Bekännelser

Jag måste nog använda den här bloggen till attt bekänna mina köporgier, så att jag kan hålla reda på vad jag egentligen köper.

Mat och hygienartiklar ingår inte i bekännelserna.

På IKEA:
Två julstjärnor att hänga i köksfönstret - Eftersom vi inte har lust att åka ut till sommarstugan med en nyfödd bebis får hela familjen fira jul hemma hos oss i år. Min syster blev en aning besviken, det brukar vara så stämmningsfullt på landet, så vi lovade henne att det skulle vara riktigt julpyntat här hemma. Vi brukar annars vara dåliga på det.
Julklappspapper - Kanske inte helt nödvändigt. Jag antar att det går att slå in julklappar i tidningspapper också.
Tunna att lägga smutsiga tygblöjor i - Med två blöjbarn behövs det dubbel uppsättning tunnor.

På Babyland:
Två ullbyxor till Lillkattens blöjor - Han har växt ur sina blöjbyxor, och jag har inte hittat några begagnade till vettigt pris
Två tvättnät till tygblöjorna - Har jag längtat efter länge, för att slippa rota med händerna i smutsiga blöjor.
Amningskudde - Lyxartikel som jag längtat efter och planerat för att köpa sedan Lillkatten var nyfödis och jag inte köpte någon
Barnbestick - Lillkatten vill inte längre äta med plastbestick, men vi vill inte att han ska äta med vassa vuxenbestick ännu.

På nätet:
Bärskydd - Istället för syskonvagn. Jag tänker bära bebisen och ha Lillkatten i vagnen. Ett bärskydd kostar 325 kronor, en vettig vagn får jhag inte för under många tusenlappar.
Blöjpåse - Lillkatten ska få ha tygblöjor på dagis, och då måste det finnas en tät påse att frakta hem använda i.
Tygbindor - Ja, vad ska man säga?
Inlägg till Pocketblöjor - Det behövdes några extra inlägg, och jag har inte hittat några begagnade.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
vad är ett bärskydd? det lät intressant ist för vagn.

Linda P

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Ungerfär som ett täcke som man spänner runt barnet för att det inte ska frysa när det bärs i sjal på vintern.

Det är sjalen som är istället för vagn.

Och det bör också påpekas att det är istället för syskonvagn, för vi har en gammal hederlig vagn till Lillkatten som kan användas till båda beroende på vilken korg vi har i den.

Anonym sa...

aha,då vet jag.det låter ju onekligen mkt billigare än en syskonvagn......
tack för svar!

Linda

Anonym sa...

Microfiberinlägg finns i massor, begagnat, på Sjalbarn.se om du behöver.

/Inger