tisdag, oktober 07, 2008

Vecka 30+6

Så här stor är jag nu, och det är 2 månader kvar till beräknad förlossning. Jag ser på mig själv och tycker att jag är groteskt stor nu, och jag ska alltså bli betydligt större.

I helgen bytte jag några ord med en annan tjej som var gravid. Hon visade sig vara beräknad till dagen innan mig, men hon var inte större än vad jag var i vecka 15. Där stod hon och ondgjorde sig över att det började bli lite tungt nu, och jag var nära att strypa henne. Med den lilla söta magen och tydligen helt utan foglossning undrar jag vad det är som är tungt? Hon kommenterade inte min mage, och jag kommenterade inte hennes, för allt är ju sååååå normalt. och det är ingen idé att jämföra. Subba!*
Jag har ont i hela jävla kroppen, jag har gått upp 30 kilo (och mer är att vänta) jag mår illa hela tiden och jag kan inte röra mig. Fan vad jag är trött på det här.


*Och jo, jag vet att det finns de som har det mycket värre, och jag har verkligen haft tur och... ja ni vet. Men jag har utlovat oreflekterat gnäll och självömkan, och det är just vad det här inlägget innehåller.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men du är fin!

Yogamamma sa...

Vi utgår alla från oss själva. Så är det ju. Det går inte att jämföra. Jag förstår verkligen att det är jobbigt för dig som gått upp så mycket och dessutom har foglossning. Självklart får du klaga på det, det handlar ju inte om att du säger att du inte vill ha barn. Kram

Anonym sa...

Jag lider med dig

30 kilo känns i kroppen
Den där tunga magen känns i ryggen
och onda fogar är INTE kul

Inte kul alls!

Du är stark, och det vet du! Det blir så klart två tuffa månader som du har kvar - men inte tuffare än att du kommer att klara dm hur bra som helst.

Kram

e sa...

Man får klaga så mycket man vill, men det vet du ju :) Snygg mage tycker jag (och jo jag vet att det är lätt att säga när man inte behöver bära omkring på den).

Anonym sa...

Stakkars deg. Det er så tungt de siste ukene, og du har virkelig mye ekstra å bære på. Det er slitsomt. Og det er urettferdig at andre slipper så mye lettere unna, selv gikk jeg på diett som gravid og gikk likevel opp 20 kg. Andre klager over å ha gått opp 8-9 kg totalt, man blir jo rasende av å høre sånt når man selv har det mye tyngre!

Men du ser veldig fresh ut synes jeg. Du ser ikke så sliten og stor ut som du kanskje føler at du er selv.

Fia sa...

Kan bara instämma med föregående skribenter. Du ser väldigt gravid ut, men inte det minsta tjock!
Roligt att du vill dela med dig av dina bilder.

Anonym sa...

Du har en alldeles underbar rund och fin mage! Men jag förstår att det är tungt att bära 30 kilo extra vikt på fogar som inte vill va med. Och har man sen en liten "storebror" som ska lyftas på och bäras runt på så hjälper ju inte det till precis.