lördag, april 12, 2008

Helt galet

Igår kväll var jag bortbjuden på middag. De senaste veckorna har jag varit föräldraledig och bara lufsat runt i mjukisbyxor här hemma, men så skulle jag klä på mig något snyggare som passar att ha bland folk.

Och efter genomprovning av alla rena byxor och kjolar i garderoben insåg jag att det var kört. Jag blev tvungen att rota fram ett par mammabyxor. Hallå! Jag är bara i vecka sex! Jag kan inte redan ha fått mage! Jag antar att det beror på att tarmarna svullnat upp, och på att jag mest har kläder med lite högre midja. Förra gången jag var gravid var det jättelåg midja som gällde, och det var ju lättare att knäppa, än de byxor jag har nu som sitter precis där magen är svullen.

Tur att det finns gravidbyxor som ser normala ut i alla fall, jag har verkligen ingen lust att outa något ännu.

Inga kommentarer: