måndag, april 28, 2008

Vikt

Den här bloggen heter ju saker som växer, och växer gör det verkligen. Jag har gått upp ytterligare ett kilo, vilket ger tre kilo på lika många veckor.

Förra gången gick jag upp ungefär ett kilo i veckan, och tydligen tyckte min kropp att det var ett vinnande koncept, för den gör precis samma sak nu. Detta oavsett hur jag äter. Så nu ger jag upp med att äta nyttigt. Ska jag må illa och bli fet kan jag lika gärna få äta gott under tiden i alla fall.

Kanelbulle ska bli mitt nya mellanmål, Pressbyråns är jättegoda vill jag minnas från förra gången.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det virker som at kroppen kjører sitt eget løp under graviditeten.. og du vet jo at du kan gå tilbake til din gamle vekt etterpå, det har du klart tidligere. Man må kanskje gi opp tanken på at man har vanlig kontroll over kropp/vekt når man er gravid...? Jeg synes at du skal unne deg gode ting innimellom - du har det ikke spesielt lett når du er gravid og fortjener å kose deg! (Selv sliter jeg med å gå ned mine siste 4 graviditetskilo (5 mnd siden sønnen min kom til verden). Enda jeg spiser veldig sunt og trener. Sukk. Det skal ikke være lett!)

Anonym sa...

Go girl! Det är helt rätt, unna dig det där lilla extra nu, man måste ta hand om själen också, särskilt när man mår lite dåligt rent fysiskt, och ibland behöver själen kanelbullar (i alla fall min, *skratt*). "Hålla" vikten när man är gravid ska man nog f.ö. vara lite försiktig med i allmänhet (om inte barnmorska/läkare säger annat, förstås). Lita på att din kropp har lite grann koll på vad den håller på med, ni har ju trots allt gått igenom det här tidigare.
/Lundatjejen- Som nog ska ta sig en tur bort till pressbyron och prova deras kanelbullar. =)