tisdag, april 22, 2008

Lättprovocerad

Nästa person som berättar för mig att hon älskade/älskar att vara gravid ska få en smäll.

Om någon berättar för mig att hon älskar Coops vaniljglass, kan jag svara att jag också gör det, eller att jag inte tycker att den är så god. Vi pratar om samma produkt, och har samma förutsättningar för att tycka om den eller inte.

Men om någon beättar för mig att hon älskade att få en liten vacker mage, att få många komplimanger och att få känna sig vacker, och att hon skimmrade lite extra. Då kan jag berätta att jag inte älskar att ha maginflusena, att jag inte älskar att inte kunna bära på min son utan att vara rädd för att kräkas av ansträngning och att jag inte älskar att gå upp 30 kilo, och få så ont i kroppen att jag inte kan gå.

Det är inte det att jag inte gillar tanken på att vara gravid. Det är omständigheterna jag inte är helt nöjd med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men förhoppningsvis går illamåendet över och du får en betydligt behagligare graviditet än förra gången. Hoppas det.